Zasady Klasyfikacji na 2021 rok
Kategorie wiekowe: K -Kobiety M – Mężczyźni
CK20 |
19-29 LAT |
K30 |
30-39 LAT |
K40 |
40 -49 LAT |
K50+ |
50 + LAT |
CM20 |
19-29 LAT |
M30 |
30-39 LAT |
M40 A |
40-44 LAT |
M40 B |
45-49 LAT |
M50 A |
50-54 LAT |
M50 B |
55-59 LAT |
M60 A |
60-64 LAT |
M60 B |
65-69 LAT |
M70 A |
70-74 LAT |
M70 B |
75-79 LAT |
M80 |
80 + LAT |
(o kategorii wiekowej zawodnika decyduje rocznik a nie dokładna data urodzenia)
Dystanse dla kategorii wiekowych
Kategoria wiekowa
|
Dystans maksymalny (km)
|
Cyklosport Kobiety |
85 km |
Kobiety K30 |
85 km |
Kobiety K40 |
65 km |
Kobiety K50+ |
65 km |
Cyklosport M20 |
130 km |
M30 |
130 km |
M40 A |
130 km |
M40 B |
130 km |
M50 A |
100 km |
M50 B |
100 km |
M60 A |
85 km |
M60 B |
65 km |
M70 A |
45 km |
M70 B |
45 km |
M80+ |
45 km |
Podział na A i B stosujemy przy ustaleniu zajętego miejsca. Zajęte miejsce, z zachowaniem A i B, ustalamy na podstawie komunikatu zawierającego pełne wyniki wyścigu, uwzględniające wyniki wszystkich zawodników – nie robiąc dodatkowej klasyfikacji tylko dla mastersów. Przykładowo, jeśli w kategorii 50A, pierwsze dwa miejsca zajmą amatorzy, to będący na trzecim miejscu masters, otrzyma punkty za rzeczywiście zajęte miejsce w wyścigu, a więc trzecie, ponieważ punkty za miejsce 1 i 2 zajmują amatorzy (które nie są nigdzie podliczane).
W przypadku liczenia punktów z wyścigów etapowych zastrzega się, iż koniecznym jest startowanie od pierwszego etapu. Późniejsze przystąpienie do wyścigu (etap 2, 3 i itd.), z pominięciem pierwszego, pozbawia zawodnika naliczenia punktów za każdy etap oraz za generalkę. Nie ukończenie wyścigu etapowego, NIE pozbawia punktów zdobytych na ukończonych etapach.
W przypadku gdy Organizator przewidział 2 dystanse dla tej samej kategorii wiekowej do punktacji Challenge pod uwagę brany będzie wyłącznie dystans dłuższy. W przypadku gdy Organizator przewidział więcej niż 2 dystanse dla tej samej kategorii wiekowej punkty do punktacji Challenge będą brane pod uwagę wyścigi sklasyfikowane jako pro, super prestige oraz maxi.
Do klasyfikacji końcowej Challenge uwzględniamy 10 najlepszych wyników w sezonie, spośród wyścigów wpisanych do Kalendarza Masters. W przypadku wystąpienia równej ilości sumy punktów z 10 najlepszych wyników, pod uwagę będzie brany kolejny najlepszy wynik osiągnięty przez zawodnika. Zasada ta będzie obowiązywała aż do rozstrzygnięcia kolejności w klasyfikacji Challenge.
Wyścigi zagraniczne oraz inne wyścigi nie odbywające się pod patronatem Komisji Masters NIE są zaliczane do Challenge !
PONIŻEJ PRZEDSTAWIAMY ZASADY LICZENIA PUNKTÓW W SEZONIE 2021
Oficjalna tabela punktowa dla wyścigów ze startu wspólnego z pominięciem Mistrzostw Polski – dotyczy wszystkich kategorii wiekowych kobiet i mężczyzn
Miejsce |
CH-I |
Miejsce |
CH-I |
Miejsce |
CH-I |
1 |
500 |
26 |
50 |
51 |
25 |
2 |
400 |
27 |
49 |
52 |
24 |
3 |
320 |
28 |
48 |
53 |
23 |
4 |
260 |
29 |
47 |
54 |
22 |
5 |
220 |
30 |
46 |
55 |
21 |
6 |
200 |
31 |
45 |
56 |
20 |
7 |
180 |
32 |
44 |
57 |
19 |
8 |
160 |
33 |
43 |
58 |
18 |
9 |
140 |
34 |
42 |
59 |
17 |
10 |
120 |
35 |
41 |
60 |
16 |
11 |
100 |
36 |
40 |
61 |
15 |
12 |
90 |
37 |
39 |
62 |
14 |
13 |
82 |
38 |
38 |
63 |
13 |
14 |
76 |
39 |
37 |
64 |
12 |
15 |
72 |
40 |
36 |
65 |
11 |
16 |
70 |
41 |
35 |
66 |
10 |
17 |
68 |
42 |
34 |
67 |
9 |
18 |
66 |
43 |
33 |
68 |
8 |
19 |
64 |
44 |
32 |
69 |
7 |
20 |
62 |
45 |
31 |
70 |
6 |
21 |
60 |
45 |
30 |
71 |
5 |
22 |
58 |
47 |
29 |
72 |
4 |
23 |
56 |
48 |
28 |
73 |
3 |
24 |
54 |
49 |
27 |
74 |
2 |
25 |
52 |
50 |
26 |
75 |
1 |
Oficjalna tabela punktowa dotycząca wyścigów w jeździe indywidualnej na czas oraz kryteriów ulicznych
Miejsce |
CH-II |
Miejsce |
CH-II |
Miejsce |
CH-II |
1 |
300 |
26 |
30 |
51 |
5 |
2 |
250 |
27 |
29 |
52 |
4 |
3 |
200 |
28 |
28 |
53 |
3 |
4 |
170 |
29 |
27 |
54 |
2 |
5 |
150 |
30 |
26 |
55 |
1 |
6 |
135 |
31 |
25 |
56 |
1 |
7 |
120 |
32 |
24 |
57 |
1 |
8 |
110 |
33 |
23 |
58 |
1 |
9 |
100 |
34 |
22 |
59 |
1 |
10 |
90 |
35 |
21 |
60 |
1 |
11 |
80 |
36 |
20 |
61 |
1 |
12 |
70 |
37 |
19 |
62 |
1 |
13 |
62 |
38 |
18 |
63 |
1 |
14 |
56 |
39 |
17 |
64 |
1 |
15 |
52 |
40 |
16 |
65 |
1 |
16 |
50 |
41 |
15 |
66 |
1 |
17 |
48 |
42 |
14 |
67 |
1 |
18 |
46 |
43 |
13 |
68 |
1 |
19 |
44 |
44 |
12 |
69 |
1 |
20 |
42 |
45 |
11 |
70 |
1 |
21 |
40 |
45 |
10 |
71 |
1 |
22 |
38 |
47 |
9 |
72 |
1 |
23 |
36 |
48 |
8 |
73 |
1 |
24 |
34 |
49 |
7 |
74 |
1 |
25 |
32 |
50 |
6 |
75 |
1 |
Dana punktacja dotyczy tylko kategorii: CK20, K30, K40, K50+, CM20, M30, M40A, M40B, M50A, M50B, M60A, M60B.
Dla kategorii M70A, M70B oraz M80+ w wyścigach z jazdy indywidualnej na czas oraz z kryterium ulicznym OBOWIĄZUJE punktacja CH-I ( patrz tabela nr 1).
Oficjalna tabela punktowa dotycząca Mistrzostw Polski ze startu wspólnego, Mistrzostw Polski w jeździe indywidualnej na czas oraz Mistrzostw Polski górskich
Miejsce |
MP |
Miejsce |
MP |
Miejsce |
MP |
1 |
800 |
26 |
200 |
51 |
36 |
2 |
700 |
27 |
190 |
52 |
35 |
3 |
600 |
28 |
180 |
53 |
34 |
4 |
560 |
29 |
170 |
54 |
33 |
5 |
530 |
30 |
160 |
55 |
32 |
6 |
500 |
31 |
150 |
56 |
31 |
7 |
480 |
32 |
140 |
57 |
30 |
8 |
460 |
33 |
130 |
58 |
29 |
9 |
440 |
34 |
120 |
59 |
28 |
10 |
420 |
35 |
110 |
60 |
27 |
11 |
400 |
36 |
100 |
61 |
26 |
12 |
380 |
37 |
95 |
62 |
25 |
13 |
360 |
38 |
90 |
63 |
24 |
14 |
340 |
39 |
85 |
64 |
23 |
15 |
320 |
40 |
80 |
65 |
22 |
16 |
300 |
41 |
75 |
66 |
21 |
17 |
290 |
42 |
70 |
67 |
20 |
18 |
280 |
43 |
65 |
68 |
19 |
19 |
270 |
44 |
60 |
69 |
18 |
20 |
260 |
45 |
55 |
70 |
17 |
21 |
250 |
45 |
50 |
71 |
16 |
22 |
240 |
47 |
47 |
72 |
15 |
23 |
230 |
48 |
44 |
73 |
14 |
24 |
220 |
49 |
41 |
74 |
13 |
25 |
210 |
50 |
38 |
75 |
12 |
Oficjalna tabela punktowa dotycząca Mistrzostw Polski w jeździe na czas dwójkami, Mistrzostw Polski w jeździe drużynowej na czas.
Miejsce |
MP |
Miejsce |
MP |
Miejsce |
MP |
1 |
700 |
26 |
170 |
51 |
32 |
2 |
600 |
27 |
160 |
52 |
31 |
3 |
550 |
28 |
150 |
53 |
30 |
4 |
510 |
29 |
140 |
54 |
29 |
5 |
480 |
30 |
130 |
55 |
28 |
6 |
450 |
31 |
120 |
56 |
27 |
7 |
430 |
32 |
110 |
57 |
26 |
8 |
410 |
33 |
100 |
58 |
25 |
9 |
400 |
34 |
90 |
59 |
24 |
10 |
390 |
35 |
80 |
60 |
23 |
11 |
380 |
36 |
70 |
61 |
22 |
12 |
360 |
37 |
65 |
62 |
21 |
13 |
340 |
38 |
60 |
63 |
20 |
14 |
300 |
39 |
55 |
64 |
19 |
15 |
280 |
40 |
50 |
65 |
18 |
16 |
260 |
41 |
46 |
66 |
17 |
17 |
250 |
42 |
42 |
67 |
16 |
18 |
260 |
43 |
40 |
68 |
15 |
19 |
240 |
44 |
39 |
69 |
14 |
20 |
230 |
45 |
38 |
70 |
13 |
21 |
220 |
45 |
37 |
71 |
12 |
22 |
210 |
47 |
36 |
72 |
11 |
23 |
200 |
48 |
35 |
73 |
10 |
24 |
190 |
49 |
34 |
74 |
9 |
25 |
180 |
50 |
33 |
75 |
8 |
– Aby zawodnik był liczony w klasyfikacji zgodnie z przepisami PZKol oraz UCI musi posiadać polskie obywatelstwo oraz licencję wydaną przez PZKol, Okręgowy Związek Kolarski, lub federację z innego kraju będącą w strukturach UCI
– Jeżeli w zawodach biorą udział zawodnicy nie posiadający polskiego obywatelstwa to nie będą oni liczeni do klasyfikacji.
Komisja Masters i Cyklosport PZKol
|